Ons concept

Een mooie website verdient het om gevonden te worden! Alleen al in Nederland zijn er ruim 2 miljoen websites, waarvan ongeveer 80.000 actieve webshops. Maar Google, Bing en Yahoo hebben maar 10 plaatsen op de eerste pagina. En als je weet dat ongeveer 75% van alle kliks binnen Google vanaf die eerste pagina komen, dan weet je hoe belangrijk het is om daar te staan. 

Toch worden websites zodra ze gelanceerd worden vooral beoordeeld op hun uiterlijk en veel minder op de performance. Dat is vreemd. Ons concept is er op gericht om het maximale uit je bestaande website te halen. Zelden geven wij het advies om een website in zijn geheel te vervangen. Zo ziet onze pragmatische aanpak eruit.

Stap 1: Onze expert review

Bij een expert review worden SEO, UX en gezond boeren verstand met elkaar samengebracht. Met als doel; het via zoekmachines organisch (onbetaald) binnenhalen van potentiële klanten. We kijken hierbij naar de content (zoekwoorden) op de website, maar ook naar links, metadata en eventuele technische verbeterpunten. We doen een instroomanalyse obv de aanwezige bronnen (Voorkeur Google analytics) Daarnaast kijken we naar de belangrijkste concurrenten binnen de gekozen zoekwoorden.

Disclaimer: We kijken naar jullie website vanuit een online perspectief en proberen een outside-in perspectief te nemen. Soms zijn beslissing voor een potentiële klant onlogisch, maar vanuit een bedrijfsperspectief heel logisch. Hier bieden we oplossingen voor in ons rapport.

Een expert review is ongeveer 8 uur werk, maar omdat dit vaak de aanzet is tot een eventuele opdracht voeren wij deze review geheel kosteloos uit. Om deze review uit te voeren hebben we toegang nodig tot jullie Google Analytics en indien aanwezig Google Search Console.

Stap 2: Doelstellingen en ambities bepalen

In onze expert review kijken we naar de potentie in de markt en de belangrijkste online concurrenten. Dit geeft meer dan voldoende gespreksstof maar, je kan niet alles tegelijk oppakken, er zullen dus keuzes moeten worden gemaakt. Vraagstukken die naar voren komen en die kunnen resulteren in doelstellingen zijn;

  • Hoeveel bezoekers wil ik maandelijks ontvangen op mijn website?
  • Is de huidige inrichting van mijn website future proof?
  • Welke positie heeft mijn website tov de belangrijkste concurrenten?
  • Wat moet een bezoeker eigenlijk doen op mijn website?
  • Moet ik aan de slag met betaalde advertenties? 
  • Welke rol speelt social media in mijn bedrijf?

Bij deze stap proberen we te komen tot een set aan doelstellingen  die kunnen worden gebruikt bij het doorontwikkelen van jullie site. We streven naar een max van 5 doelstellingen.

Stap 3: Kansen omzetten in acties

Als de doelstellingen bekend zijn kunnen we deze omzetten in acties!

Bijvoorbeeld:

De website moet groeien naar 100 bezoekers per dag! Om dit gewenste resultaat te halen is het advies om:

  • Alle technische SEO punten op te pakken
  • 3 extra content pagina’s te creëren
  • Starten met een social media strategie

De prijs voor de uitvoer zal afhangen van de doelstellingen en de complexiteit. Deze is dus van veel factoren afhankelijk. Wij gaan graag met jullie in gesprek over wat Search Advies voor jullie kan betekenen.

Privacy Voorkeuren en Consent
Wanneer u onze website bezoekt, kan deze informatie via uw browser opslaan van specifieke services, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze website en de diensten die we aanbieden. Op dit moment maken wij alleen nog maar gebruik van de analytische en functionele cookies.